Natisni

Kako poslovati z Indijo

on .

Aleš Cantarutti, direktor Centra za konkurenčnost pri GZS, je dejal, da predstavlja indijski trg eno od prioritet na GZS. Gre za zelo zahteven trg, ki se ga je treba zato lotiti sistematično. Omenil je program Indija 2012, s katerim želi GZS doseči podvojitev nastopa slovenskih gospodarstvenikov na indijskem trgu ter prodaje na tem tržišču.

Indijsko poslovno okolje in priložnosti za slovenska podjetja je predstavila Nataša Turk, vodja področja v Centru za konkurenčnost pri GZS. Indija, ki je sicer sestavljena iz 28 držav in 7 zveznih teritorijev, po njenih besedah predstavlja največjo parlamentarno demokracijo na svetu. Leta 2025 bo postala peti potrošniški trg sveta, Kitajsko bo po številu prebivalcev prehitela leta 2050.

Turkova je poudarila, da se potrošnja generira zlasti na račun dviga kupne moči. Vsako leto diplomira skoraj pol milijona angleško govorečih inženirjev. Za podjetja, ki delujejo v Indiji prek svojih predstavništev, obstaja 65 obveznih dajatev na mesec, davek na dodano vrednost je uveden le v določenih državah znotraj Indije.

Izračun končne cene izdelka je zelo zapleten, zato je smiselno imeti sposobnega in zanesljivega indijskega partnerja. V letošnjem letu naj bi bil podpisan prostotrgovinski sporazum med Indijo in EU, ki naj bi poslovanje na tem trgu še olajšal.

»Čas za nastop in poslovanje na indijskem trgu je še vedno pravi, vendar ne bo več dolgo, saj so že sedaj tam prisotni vsi osnovni globalni konkurenti. Čez 10 let bo prepozno«, je dejala Turkova. Med priložnostmi za slovenska podjetja je izpostavila inženiring, ravnanje z odpadnimi vodami, gradbeništvo, področje informacijskih tehnologij ter končne proizvode (hrana, luksuzni proizvodi).

Desetletje na poti

Europacific group of companies
Established 2003
"A decade on the move"

Kontakt